Ko pri ocenjevanju nastane “tema” …

Ali vam je vaš otrok že kdaj potarnal, da se je učil, a je pri ocenjevanju znanja doživel popolno blokado misli oziroma je pri pisanju testa nastala »tema«? Je to mogoče? Žal sta pozabljanje snovi in nezmožnost priklica informacij med ocenjevanjem pogosti težavi pri otrocih.

1 Učenje brez razumevanja: Učenci pogosto pozabijo snov, ker je niso dovolj razumeli. Če se učijo le s pomnjenjem, brez razumevanja konceptov, je verjetnost pozabljanja večja. Razumevanje omogoča boljšo povezavo informacij in lažji priklic.

2 Stres: Med ocenjevanjem se lahko nesamozavestni učenec počuti pod stresom, kar lahko negativno vpliva na sposobnost priklica informacij. Stres sproži sproščanje kortizola, kar lahko ovira kognitivne procese.

3 Preobremenjenost z informacijami: Učenci se lahko počutijo preobremenjeni, če si za učenje niso vzeli dovolj časa, si snovi niso razdelili na več manjših delov in v učenje vključili ponavljanje. Tako se skušajo zadnji trenutek naučiti ogromno informacijo, česar pa naši možgani niso zmožni. (O načrtovanju učenja si lahko več preberete tukaj.)

4 Slabe učne strategije: Učenci, ki uporabljajo neustrezne učne strategije, kot je npr. pasivno branje brez aktivnega sodelovanja, težje prikličejo informacije. Aktivne učne strategije, kot so razlaganje, pisanje povzetkov in reševanje problemov, so bolj učinkovite.

5 Pomanjkanje ponavljanja: Brez rednih ponovitev lahko informacije zbledijo iz spomina. Tehnika ponavljanja z razmiki je učinkovita, saj omogoča, da se informacije utrdijo v dolgoročni spomin.

View this post on Instagram

A post shared by Nastja – učiteljica in pedagoginja / Podpora staršem šolarjev (@bobrovsvet)

In ravno o pomembnosti ponavljanje bom pisala v tem članku. Ponavljanje in utrjevanje učne snovi je ključno pri učenju. Najprej je treba poiskati nove informacije. Nato je potrebno nove informacije vgraditi v že obstoječe znanje oziroma se jih naučiti. Potem pa je potrebno ponavljati in vaditi. Pogosteje ko bo učenec vadili, bolj mu bo snov ostala v spominu.

Informacije se shranjujejo v kratkoročni spomin. Če si želimo informacijo zapomniti, jo moramo »prenesti« v dolgoročni spomin. To pa lahko naredimo le z utrjevanjem.

Informacijo ponovimo kmalu po učenju.

Informacijo ponovimo po 1 dnevu.

Informacijo ponovimo po 1 tednu.

Informacijo ponovimo po 1 mesecu.

Informacijo ponovimo po 3 do 6 mesecih.

View this post on Instagram

A post shared by Nastja – učiteljica in pedagoginja / Podpora staršem šolarjev (@bobrovsvet)

Za izboljšanje spomina in kakovosten priklic informacij med ocenjevanjem je pomembno, da učenci uporabljajo učinkovite učne strategije, skrbijo za svoje fizično in čustveno zdravje ter se naučijo obvladovati stres. Redno ponavljanje, aktivno učenje, ustrezen spanec (več o spanju si lahko preberete tukaj) in organizacija informacij lahko bistveno izboljšajo njihovo sposobnost zapomnitve in priklica znanja.

Viri:
• Vorderman, C. (2017). Kako se (na)učiti? Priročnik za učinkovito in uspešno učenje. Ljubljana: Mladinska knjiga.


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja