Inštrukcije – kdaj so smiselne?

Prvo ocenjevalno obdobje smo pripeljali do ciljne ravnine. Učenci so večinoma pridobili ocene, nekaj učencev želi v zadnjem trenutku »popraviti« slabe ocene oziroma pridobiti še kakšno (boljšo). Vrzeli v znanju so pri nekaterih vse večje, ob pogledu na izpiske, kaj vse bi naj učenec znal, še zadnji kanček motivacije in upanja, da bo šlo, uplahni in tako se vse več staršev odloča za pomoč – za inštrukcije.

Inštrukcije so precej razširjena oblika pomoči, zlasti v zadnji triadi osnovne šole in v srednji šoli. Pogosto so »izhod v sili«, ko ima učenec slabe (negativne) ocene in mu starši ne znajo pomagati.

View this post on Instagram

A post shared by Nastja – učiteljica in pedagoginja / Podpora staršem šolarjev (@bobrovsvet)

Podatka, koliko učencev obiskuje inštrukcije, ni, je pa zaznati na pogovornih urah, da se v vsaki generaciji nekaj staršev odloči za takšno obliko pomoči. Ob tem je seveda treba poudariti, da inštrukcij ne moremo enačiti z npr. obiskovanjem skupinskih jezikovnih tečajev ali česa drugega. Odločitev, da bo otrok obiskoval jezikovno šolo z namenom razširitve znanja tujega jezika ali učenja novega tujega jezika, je nekaj povsem drugega kot odločitev, da otrok potrebuje pomoč pri premagovanju primanjkljajev oziroma vrzeli v znanju (da bo osvojil minimalne standarde znanja = pozitivno oceno). Tudi predmetna področja, kjer učenec potrebuje pomoč, so različna. Nekateri iščejo pomoč za konkretni predmet, drugi iščejo pomoč za več predmetov ali splošno pomoč pri organizaciji domačega dela za šolo in učenju učenja.

Inštrukcije so smiselne, ko učenec izkoristi vse oblike pomoči v šoli, to pomeni, da obiskuje dopolnilni pouk in ure ISP (tj. individualna skupinska pomoč); redno opravlja domačo nalogo in v šolsko delo vlaga trud, a uspeha še vedno ni. Inštrukcije so smiselne, če ima učenec notranjo motivacijo za učenje, če so redna podporna oblika šolskemu delu in če pri inštrukcijah sodelujejo učenec, starši, inštruktor in učitelj. Nikakor pa inštrukcije niso smiselne 1 ali 2 dneva pred ocenjevanjem/popravljanjem negativnih ocen.

Inštruktor je lahko vsak. Visoka cena inštrukcij žal ne pomeni nujno kakovostnega inštruktorja. Dober inštruktor je tisti, ki ima poleg strokovnega znanja tudi smisel za poučevanje, ki se zna približati učencu, mu snov razložiti na učencu razumljiv način skozi njegov učni tip učenja.  

Ne. Pika. V enem dnevu ni mogoče pripraviti učenca, da bo razumel in si zapomnil večmesečno snov. Pričakovati, da bodo inštrukcije delovale z zgolj 1 ali 2 obiskoma, je utopija in stran vržen denar.

Pomembno je razumeti, da so inštrukcije le ena od možnih metod podpore pri učenju. Inštrukcije same po sebi ne bodo delovale, če učenec ne bo »z glavo« pri razlagi (v šoli in na inštrukcijah), če ne bo opravljal domačih nalog oziroma ne bo sledil priporočilom in nalogam inštruktorja. Za uspeh je ključno, da so inštrukcije prilagojene potrebam posameznega učenca in da so vključeni vsi deležniki.

,

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja